ВИЗИОНАРСКИ

А КАД ОКУПИ СЕ ЧОПОР МОЈ, БОЈТЕ СЕ ПСИ!

Игра звана „демократија“

Делови предавања познатог америчког филозофа, лингвинисте, писца и предавача Ноама Чомског на Глобалном медијском форуму (Global Media Forum) у Бону. Тема форума: „План за праведан свет – Народно оживљавање демократије“ (A Roadmap to a Just World – People Reanimating Democracy)

Избори су бесмислени

„У данашњем капиталистичком систему обичан народ нико не пита ништа. Али мислим да је у Европи горе него у Америци. Многи већ говоре о мањку демократије у Европи. У неким европским земљама мењала се власт, али је економска политика остала иста. Националне владе настављају смањивати социјалне трошкове и подижу порезе, без обзира шта народ о томе мислио.”

„Избори су постали бескорисни јер владе раде оно што од њих тражи Европа (ЕУ). Националне владе беспоговорно спроводе економске директиве Европске комисије, и избори су постали скоро бесмислени. Цела та ситуација подсећа на земље трећег света којима управљају моћне међународне финансијске институције.”

„Брига власти о безбедности је један велики мит осмишљен како би власти увећале своју моћ. У данашњој капиталистичкој демократији, права и потребе грађана су постали безначајна и споредна брига. Националне владе говоре о забринутости, о националној сигурности, али то је створени мит. Главни циљ националних влада је да увећају властиту моћ.”

Нема слободних медија

„У Америци не постоји истинска слобода медија који би критиковали политику америчких власти. Ових дана влада САД-а покушава оправдати шпијунирање које изводе тајне службе тврдећи да се на тај начин боре против претње тероризма. Да постоје истински слободни медији они би преиспитали оправдања америчких политичара. Али тога нема у Америци, што нам показује колико смо далеко од идеала слободних медија.”

„У данашњем свету тимови за односе с јавношћу (ПР) политичких странака покушавају да манипулишу грађанима како би дошли на власт. ПР екипе данас имају улогу да деградирају демократију. Не смемо заборавити да само добро информисани бирачи доносе добре одлуке. Циљ ПР-а у изборним кампањама је да дезинформише бираче који онда доносе ирационалне и погрешне одлуке. ПР је из комерцијалног маркетинга стигао и у политику. Када укључите ТВ, видите да се рекламама покушавају дезинформисати потрошачи како би кренули у масовну и ирационалну куповину.”

Видео запис целог предавања Ноама Чомског на Глобалном медијском форуму у Бону, 17. јун 2013. (почетак предавања на 08:05):

Подаци

This entry was posted on 30. јуна 2013. by in ВЛАДАРИ ИЗ СЕНКЕ.

Кретање

%d bloggers like this: