ВИЗИОНАРСКИ

А КАД ОКУПИ СЕ ЧОПОР МОЈ, БОЈТЕ СЕ ПСИ!

„Не верујем да је Христос Бог!“

Свети Владика Николај Велимировић у логору Дахау

Владика Николај преживео је тешка страдања у логору Дахау. Притиснут годинама тешког живота, оронулог здравља и исцрпљен дугим робијањем, проводио је тамничке дане у логору попут првих хришћанских мученика. Касније, у разговору за једну хришћанску ревију са Рускињом Милицом Зернов, описујући те дане изјавио је:

„У логору је било овако: Седиш у неком углу и понављаш себи:

– Ја сам прах и пепео. Господе узми душу моју!

Душа ти се одједном вазноси на небо и видиш Бога лицем к лицу. Али не можеш да издржиш, па Му говориш:

– Нисам спреман, не могу, врати ме тамо!

Затим поново сатима седиш и понављаш у себи:

– Ја сам прах и пепео. Господе узми душу моју!

И – опет те вазноси Господ…

Укратко, сав живот који ми преостаје дао бих, када би то било могућно, за један сат боравка у Дахау.“

Сећајући се боравка у Дахауу, причао би владика често и ово:

„Прилазили су ми тамничари и, подсмевајући се, питали ме:

– Верујеш ли ти да је Исус Христос био Бог?

– Не – одговарао бих им.

Они би на то почињали да се смеју и да ме опет запиткују:

– Ти, дакле, више не верујеш?

– Не верујем, него знам! – гласио је мој одговор.

Они би, раздражени, одмах одлазили.“

.

Из поговора књиге „Кроз тамнички прозор“ (у издању „Гласа Цркве“, Ваљево, 2003.)

Information

This entry was posted on 20. децембра 2013. by in ДУХОВНА РИЗНИЦА.

Кретање

